Consultant Edwin de Brouwer kickt op online meetbaarheid

Jasmine Corba

Consultant

30 June 2016

5 minutes reading time

Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan uw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts aan u voor. Vandaag online marketing consultant Edwin de Brouwer, een rustige gedreven conversie optimalisatie specialist en een snelle hardloper.

 

Floppydrives en moederborden

Daar zit hij dan, in kleermakerszit op de grond. Voor hem een grote computerkast en een schroevendraaier. Veel meer heb je niet nodig. Het is eind jaren tachtig, Edwin de Brouwer is 6 jaar en schroeft de pc van zijn vader uit elkaar.Edwin de Brouwer | Online marketingbureau ClickValue

In een lange sliert liggen de onderdelen gegroepeerd voor hem. Het moederbord, de floppydrive, de processoren, de fan en het geheugen – voor de jonge Edwin met een vader in de IT is het allemaal gesneden koek. Uit elkaar, in elkaar en weer uit elkaar. Steeds sneller, steeds leuker. “Op de basisschool kwamen de leraren al naar me toe als apparatuur stuk was. Of ik het even kon maken”, zegt hij nu lachend in het kantoor van ClickValue, het online marketingbureau voor klanten als Adidas, Harman en New York Pizza.

 

Op de basisschool kwamen de leraren al naar me toe als apparatuur stuk was. Of ik het even kon maken
– Edwin de brouwer, Managing Consultant CRO

 

Na de middelbare school zet zijn voorliefde voor computers zich om in zijn studiekeuze. Technische Informatica aan de Universiteit Leiden lijkt de logische vervolgstap. Toch mist hij iets en na het behalen van zijn Propedeuse stapt hij over naar Commerciële Economie aan de Hogeschool Leiden. Het praktische en het commerciële, dat spreekt hem uiteindelijk toch meer aan.

Geen wonder dat hij daarna terecht komt bij een ondernemer pur sang. “Ik wil het liefst continu nieuwe dingen leren en bij mijn eerste werkgever had ik de vrijheid om allerlei verschillende competenties te ontwikkelen.” Van een emissiekantoor, tot een wildwatersportcomplex naar de ontwikkeling van een nieuwe databasetool. Als online marketeer en informaticus hield hij zich met van alles bezig. “Ik deed SEO-trajecten, applicatie ontwikkeling, bouw van CRM-systemen, IT-beheer maar ook AdWords optimalisatie. Ik merkte echter al snel dat ik van alle facetten online marketing het leukste vond.”

 

Zoeken naar beste online marketingbureau voor verdieping

En dus werd het tijd voor verdieping. Om zich te specialiseren in het online marketingvak zocht hij een online marketingbureau. Al snel kwam hij bij ClickValue uit. “Ik pakte de Emerce erbij, het online marketingblad pur sang, en bekeek de lijst van beste online marketingbureaus. ClickValue staat daar uiteraard tussen.”

Hij noemt structuur, hard werken, data en focus als de kernwoorden die ClickValue omschrijven. En plezier, ook dat. Lachend: “Dat er bij ClickValue goed geborreld wordt, merkte ik al vrij snel”. Het mooie aan online marketing vindt Edwin de meetbaarheid. “Binnen ons vak wordt creativiteit gecombineerd met meetbaarheid. In die combinatie en vooral bij ClickValue kan ik nu alles van mezelf kwijt.”

 

Redesigns zouden alleen op basis van CRO moeten plaatsvinden. Dan maak je beslissingen op basis van data in plaats van gevoel.
– Edwin de brouwer, Managing Consultant CRO

 

Bij ClickValue richt hij zich als online marketing consultant momenteel vooral op conversie optimalisatie. Iedere week zit hij een paar dagen op het hoofdkantoor van Adidas waar hij zich bezighoudt met de bouw en analyse van A/B testen en contentpersonalisatie. “Conversion Rate Optimization stelt je continu in staat om stap voor stap de gebruikerservaring te verbeteren. Daardoor verbeter je de efficiëntie van je online ‘sales apparaat’ doorlopend”, aldus Edwin. Als het aan hem ligt worden zogenoemde periodieke site-brede redesigns helemaal afgeschaft binnen het vak. “We zouden alleen nog maar middels CRO de huidige omgeving moeten laten meegroeien met de gebruikers. Dan worden beslissingen genomen op basis van data in plaats van gevoel.”

 

Rennend door de bollenstreek

Hard werken, borrelen dus en dan thuiskomen bij zijn gezin in Nieuw-Vennep. Het is een druk bestaan. Geregeld trekt hij daarom de hardloopschoenen uit de kast om door de Zuid-Hollandse bollenvelden te rennen. “Even alleen zijn vind ik heerlijk.”

Hardlopen was niet direct de meest logische keuze, vertelt hij zelf. Al die mensen die maar buiten gaan rennen, gek vond hij het altijd. Totdat hij zich plots met schoonfamilie en al opgaf voor de Dam tot Damloop en de startbewijzen al op de deurmat lagen. Er moest opeens getraind worden. “In 2014 ben ik begonnen met trainen voor die tien Engelse mijl, van Amsterdam naar Zaandam. Nu loop ik vaak zo’n twee tot drie keer per week hard.”

Is Edwin de Brouwer competitief? Zo zou hij zichzelf niet per se omschrijven. Althans, doorgaans niet. “Maar toen ik er achter kwam dat mijn schoonvader sneller liep dan ik moest er natuurlijke wel een tandje bij.”

“Hardlopen is voor mij de ideale uitlaatklep. Een sport waarmee ik naar een doel kan toewerken en mezelf kan blijven verbeteren.“ En daar komt de focus, gedrevenheid en meetbaarheid toch weer bovendrijven. Het lijkt wel alsof hij geboren is om bij ClickValue te werken.

Drop us a line!

Curious how we could help? Feel free to get in touch. We'd love to hear what you're up to.